Zasada działania | abcksiegowosconline.pl

Księgowość online oznacza współpracę z biurem rachunkowym przez Internet

W ramach systemu abcksiegowosconline.pl biuro rachunkowe oraz jego klient pracują w jednym systemie pomimo różnej lokalizacji, zgodnie z wybranym modelem współpracy.

Zasada działania:

Elementy księgowości online

System abcksiegowosconline.pl to system informatyczny w ramach którego możesz sam wybrać biuro rachunkowe, które poprowadzi księgowość Twojej firmy. Wyboru możesz dokonać spośród listy rekomendowanych biur rachunkowych wchodzących w skład Ogólnopolskiego Internetowego Biura Rachunkowego (OIBR). Jeżeli jesteś klientem Alior Banku, możesz również pracować w systemie abcksiegowosconline.pl z biurem rachunkowym świadczącym usługi w ramach pakietu „Rachunki z pakietem usług doradczych” w jednym z oddziałów Alior Banku, objętych pilotażem.

Biuro rachunkowe oraz jego klient pracują na jednym systemie, pomimo różnej lokalizacji, bez konieczności fizycznego dostarczania dokumentów. Pozwala to na zautomatyzowanie przepływu dokumentów i zminimalizowanie ryzyka pomyłki związanej z wprowadzaniem danych do systemu. Zarówno biuro rachunkowe, jak i jego klienci, uzyskują dostęp do swoich programów i danych z dowolnego komputera przyłączonego do internetu. Bezpieczeństwo zapewnia m. in. szyfrowanie danych. Tylko Użytkownik, poprzez swój login i hasło ma do nich dostęp i tylko on może je odczytać.

System abcksiegowosconline.pl umożliwia biurom rachunkowym:

  • przeglądanie i pracę na wystawionych przez przedsiębiorcę dokumentach,
  • automatyczne generowanie ewidencji Vat na podstawie wprowadzonych do systemu dokumentów sprzedaży i zakupu,
  • automatyczne dokumentowanie zdarzeń gospodarczych w odpowiednich pozycjach KPiR,
  • generowanie deklaracji VAT-7,
  • wyliczanie zaliczki na podatek dochodowy (formularz PIT-5).

System abcksiegowosconline.pl powstał w oparciu o funkcjonalności systemu szybkafaktura.pl umożliwiającego przedsiębiorcy wykonywanie następujących czynności:

  1. Za pomocą modułu Podstawowy (Sprzedaż, Zakup, Raporty):
    • szybkie i łatwe wystawienie faktury VAT (lub innych dokumentów sprzedaży),
    • prowadzenie kartoteki wszystkich wystawionych faktur,
    • wystawianie faktur w walucie innej niż PLN,
    • dowolny system numeracji,
    • możliwość przeglądania i zarządzania swoimi dokumentami,
    • generowanie ewidencji sprzedaży VAT,
    • przekazywanie dokumentów sprzedaży do biura rachunkowego bez wychodzenia z domu,
    • generowanie raportów sprzedaży,
    • wprowadzanie i łatwe zapisywanie dokumentów zakupu i faktur kosztowych,
    • możliwość przeglądania i zarządzania swoimi dokumentami,
    • generowanie ewidencji zakupów VAT,
    • przekazywanie dokumentów kosztowych bez wychodzenia z domu,
  2. Za pomocą modułu Magazyn:
    • prowadzenie stanu magazynu oraz jego kontrola,
    • operacje na dokumentach PZ, WZ, PW, RW,
    • inwentaryzacja stanów magazynowych,
  3. Za pomocą modułu Księgowość:
    • podgląd w bieżącą pracę księgowego.